Når spillemaskiner bevæger sig ind i fremtiden

Når spillemaskiner bevæger sig ind i fremtiden

Det kan næppe komme som en overraskelse for de fleste, at det er blevet en besættelse og nærmest en mani for mange mennesker, at de kan spille på spillemaskiner online.

Man ser det i TV, hvor folk fortæller om deres hyggelige stunder ved deres bærbar computer eller tablet. Nogle gange spiller de aktivt, andre gange får spillene lov til at passe sig selv passivt, og så pludselig – BUM – er der gevinst, uden man dårligt nok har rørt en finger.

Så er der pludselig råd til den ferie, den hårde hvidevare, man ønskede sig, eller nogle ekstra julegaver.

Forståeligt nok er det da en verden, der tiltrækker mange forskellige mennesker, når man ikke længere behøver tage ud i den fysiske verden for at finde et monstrum af en spillemaskine, der nogle gange befinder sig i tilrøgede lokaler eller ved larmende mennesker.

Egentlig er det heller ikke ens yndlings-maskine at spille på, men det fysiske udvalg af maskiner er som bekendt begrænset, og selv hvis maskinen ikke går i stykker undervejs, så lukker stedet, hvor maskinen står, så man er nødt til at gå hjem.

Og de færreste mennesker har jo råd til at have en fysisk spillemaskine stående – og det ville også betyde, at man selv betalte for ens egen præmie. Ergo: Ingen gevinst.

Når der så pludselig er sådan et gigantisk udvalg af spillemaskiner på nettet, som man altid kan spille på – og så kan man gøre det alene eller sammen med dem, man holder af – så er det forståeligt, at den slags tiltrækker og lokker.

Men udbyderne af disse online-spillemaskiner ved jo også godt, at de skal udvikle nogle spillemaskiner, der ikke alene kan få deres kunder til at blive ved for eksempel at opdatere deres spillemaskiner, men også tiltrække nye kunder ved at udvikle nye spillemaskiner. 

Den slags gør de blandt andet ved at udvikle spillemaskiner med 3D-grafik.