Søgemaskineoptimering med specifikke keywords giver mere seriøse besøgende

Søgemaskineoptimering med specifikke keywords giver mere seriøse besøgende
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Når du skal finde søgeord til din hjemmeside, kan du vælge mellem flere forskellige niveauer af søgeord. Du kan vælge at have fokus på søgeord, der er meget brede og generelle. Det kan for eksempel være cykel eller rejser. Det er nogle ord, hvor du vil have rigtig mange konkurrenter. Det kan derfor være en god ide for dig, at du gør dine søgeord mere konkrete. Det kan for eksempel være ved at have navnet på en bestemt cykel eller et specifikt rejsemål som dit søgeord. 

Vælger du det brede søgeord, kan det blive svært for dig at komme op i toppen af en søgning. Samtidig vil dem, der har søgt på ordet, måske ikke være lige så tilbøjelige til at købe noget – til gengæld er der mange søgninger dagligt på ordet. 

Et mere konkret søgeord vil ikke give lige så mange søgninger. Til gengæld vil det være nemmere for dig at komme op i toppen af en søgning, og de besøgende, som du får, vil være mere tilbøjelige til at købe. Det skyldes, at de nok allerede har lavet en bred søgning og nu har snævret den ind til lige præcis den cykel eller det rejsemål. 

Hvis du vil blive klogere på, hvordan du kan finde de rette søgeord, kan du læse mere på https://www.klikko.dk/seo/